"Cap per nedar, Calma amb la bici, Collons per correr."



"Lo llaman SUERTE pero es CONSTANCIA,

lo llaman CASUALIDAD pero es DISCIPLINA,

lo llaman GENÉTICA pero es SACRIFICIO,

ellos HABLAN, tú ENTRENAS."




dimarts, 21 de maig del 2013

HALF CHALLENGE BARCELONA 2013

Debut en una triatló de mitja distància. Les triatlons de mitja distància estan formades per  1.900 metres nedant + 90km bicicleta carretera + 21,0975km carrera a peu, és a dir, la meitat d'un IRONMAN, per aixó aquestes proves també son conegudes amb el nom de HALF.

Diumenge vaig participar en la Half Challenge Barcelona, que aquest any era el Campionat d'Europa de mitja distància. La prova s'iniciava a les 7h del matí amb les diferents sortides, des d'elite masculi, elite femeni, paratriatletes, campionat d'europa de grups d'edat, open masculi, open femeni i relleus. La meva sortida era a les 7:15h.

SWIM:

El recorregut era 200 metres mar endins fins a trobar una boia, despres 1.500 metres paral-lels a la platja (cada 500 metres et trobaves una boia de referència) i 200 metres finals per arribar a la sorra i sortida del mar. Per ser a primera hora del matí la mar no estava gents calmada, unes onades que quan anaves paral-lel a la platja si et despistaves et portaven cap a la sorra i provocava que tenies que recular per anar passar la boia, que sempre havies de deixar a la teva esquerra. Arribo just el meu calaix de sortida, en prou feines vaig poder fer un parell de braçades abans per escalfar una mica. Com us podeu imaginar els que em coneixeu, ben nervios com sempre...tret de sortida i ja hi som. Hem posu l'aigua i les sensacions de nervis canvien completament i hem notu molt comodu i relaxat (els entrenus i consells d'aquets ultims mesos m'han servit). Arribo a la primera boia, ja tenia 200 metres fets, allà veig que ja tinc algun gorro de color vermell el costat, aixó vol dir que els de la sortida de darrera meu, algun ja m'havia atrepat...vaig a pels 1.500metres seguits fins a girar cap a la platja. Aquets 1.500metres diria que en faig més pel fet d'haver d'anar buscar la boia cada cop, perquè com he dit abans, les onades et portaven cap a la sorra i era dificil mantenir una linia recte, ja a la última boia, faig el gir i ja sabia que hem quedaven 200metres. Quan gires i veus l'arc d'arribada de la natació i ple de gent esperant i animant. Arribu a la sorra arrosegat per una onada que em fa fer alguna volta.  Corru direcció boxes cap la primera transició i allà ja sentu els anims i crits d'en Marc i l'Alfons.
Ja soc a la transició 1, me l'agafo amb calma. Hem costa treure el neopre, agafo tot el que necessitare per el sector de bicicleta i menjo un platan.

BIKE:

Circuit de 90km amb el recorregut: Calella - Collsacreu -  Montseny - Collsacreu - Calella.
Des d'un principi agafo un bon ritme, un circuit de puja i baixa amb tres ports. En aquest sector començo adelantar molta i molta gent. Els quilometres em pasen volant i faig el circuit amb un temps molt mes baix del que tenia previst. Crec que haver entrenat un parell de cops els circuit abans de la triatló em va anar molt bé. A mig circuit quan tot m'anava bé començo a pensar en que puc rebentar roda o puc caure (perquè a les baixades m'he trobat més d'un tombat a la "cuneta" i l'ambulància també en recull algun)....per sort no es el cas i acabo el circuit de bici sencer i sense cap incidència. Ja a dins a Calella direcció a box per fer la segona transició, sorprenc a l'Alfons i en Marc que em tornen a fer crits d'anims.

A la transició 2, la faig molt més ràpid i amb un minut i poc ja estic corrent.



RUN:

Circuit de 21km amb dos voltes el recorregut Calella - Pineda.
Començo suau i notu molesties a les cames, intento afluixar i canviar la forma de correr...es nomes un petit avis que no va a més. Segueixo bé, ja abans de passar el primer dels tres cops per meta tornu a rebre els anims d'en Marc i l'Alfons, que els hi tornu xocant la mà. Vaig per la primera volta, la completu bé, nomes bec una mica d'aigua en el primer avituallament, tornu a passar  per la meta...allà sentu els crits d'en Manel i la Monica, una gran sorpresa, més anims per seguir endavant...ja portu la meitat de la mitja marató, veig que ja ho tinc, que sere finisher i amb bon temps...pero es aqui en el quilòmetre 14 quan hem be el cap que una triatlo de llarga distancia es pateix fins el final. Quilòmetre 14: poca gent animant, era el lloc més separat de la meta, començo a tenir esgarrifançes de fred i en el cap hem be l'opcio de parar i caminar...pero recordu que m'havien dit que no pari, si de cas que baixi el ritme, pero vaig a pas de tortuga...l'avituallament que he vist a la primera volta no el trobu, no apareix i pensava que hi era...buffff no puc més i començo a caminar i correr, caminar i correr...els pitxors moments de la triatló, a tot aquest petit troç que he fet caminant/corrent em passa pel cap que quan arribi a meta el primer que fare serà anar menjar una hamburguesa (realment nose perque...suposu que serà de la gana que tenia jejeje). Arribo a l'avituallament i allà menjo un platan, prenc un gel, prenc ISO, prenc coca-cola i agafo dos aigues, una me la bec i l'altre l'aguanto a la mà. Segueixo caminant pq amb tot aixo el cos no puc correr...una mica més i començo a correr, han passat ni dos quilometres des de que e parat i molt de temps perdut... sembla que m'ha anat molt bé l'avituallament i intentu tornar a correr, aquí ja estaba en el quilometre 16, de cop i volta em veig amb forçes per correr bé, coincideix a que ja hi ha més públic animant i queden menys quilometres per acabar. Sentu els anims de la Silvia, la Pilar, la sorpresa d'en Robert i tots els altres que estaven tornan esperar que passes, molt més ambient el tram final, amb música...aixo fa que augmenti força el ritme i vagi més ràpid aquest troç final fins a la linia de FINISHER. L'Arribada brutal, tenies que fer un quadrat rodejat per grades amb ple de gent i amb un dj el mig del quadrat posant música i l'speaker esperanta a meta....les ulleres de sol no nomes serveixen per para el sol, us ho asseguru, pell de gallina.




Un cop ja pasada la linia de meta, et posen la medalla, et pregunten com estas, com ha anat.... et treuen el xip i et donen la samarreta que ven t'has guanyat!!! Despres hi havia un carpa inmensa nomes pels triatletes per poder descansar i recuperar-te, on hi feien massatges, hi havien metges i tot un lateral INMENS ple de menjar i beure....bufffffff vaig flipar, com vaig veure alló em vaig recuperar de cop. Vaig agafar un plat i em vaig posar: un donut de xocolate, un donut normal, un mini pernil dolç i formatge, un bikini, una ferradura de xocolate + una Coca-Cola i una aigua....i tot aixo m'ho vaig acabar....

Tenia previst fer la triatlo en 6h (45min nedant, es el meu punt feble, 3:30h amb bici i 1:45h la mitja marato). El resultat final es:

TEMPS: 5:44:43H
Swim: 43:59min
T1: 5:58min
Bike: 2:59:01H
T2: 1:21min
Run: 1:54:24h


MOLT CONTENT !!! Ara ja pensant amb la próxima....ROAD TO NARBONNE????

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada