"Cap per nedar, Calma amb la bici, Collons per correr."



"Lo llaman SUERTE pero es CONSTANCIA,

lo llaman CASUALIDAD pero es DISCIPLINA,

lo llaman GENÉTICA pero es SACRIFICIO,

ellos HABLAN, tú ENTRENAS."




dimarts, 2 d’octubre del 2012

VI TRIATLÓ (Duatló) CIUTAT DE GAVÀ

Aquest diumenge passat tenia que fer la meva tercera triatló olímpica d’aquest mes i l’última d’aquesta temporada, a causa de les temparatures i de la mala mar els organitzadors de la prova van decidir anul-lar el tram de natació i pasar la prova en format duatló. Així doncs, vam fer una duatló olímpica, amb les distàncies de 5km corrent, 40km amb bici i uns altres 10km corrent.
La duatló de Gavà es fa horari de matins, hi han dos sortides: a les 8:30h i a les 8:35h, jo surto a la segona sortida. Donen el tret d’inici de la prova de la primera sortida, nosaltres esperem cinc minuts que es fan eterns i es on entren els nervis…. Aquest cope em posu a primera fila a la sortida, normalment i sobretot si es triatló i fem l’apartat de nedar primer, em posu dels últims. Ja son les 8:35h donen la nostre sortida i començem a correr, de seguida em posu els primers llocs, vaig a la posición 5, un ha sortit molt ràpid i es distancia, el segon l’intenta seguir, dos més van junts uns metres mes endavant que jo i sembla que no els podre atrepar…No em posu nervios perquè no puc atrepar els de davant i vaig amb un ritme constant, a mide que va passant els quilòmetres vaig ratallant distancia amb els atletes que tinc a davant fins el  punt que els adelanto i em posu en posició 2 de la meva sortida, ens creuem amb els de la primera sortida i fins i tot adelanto uns quants atletes de la primera sortida. Arribo transició en segon lloc, canvi de calçat, posu casc i ulleres, un glop d’aigua i a pedalar.
El circuit de bici son dos voltes de 20km en un poligon bastant planer, aixi doncs que intentu agafar un bon ritme i mantenir-lo, intentu agafar bons grups i fer relleus…pero res de res, la gent no fa relleus i vaig avançant fins que de cop i volta m’adelanta una bicicleta amb molt bon ritme, aprofitu l’ocasió i m’enganxo a darrera seu, amb ell ens entenem bé i anem fent relleus, anem atrepant a diferents grups tot i la dificultat que aixo porta pq el relleu nomes es de dos….tots els grups que trobavem i s’enganxaven a nosaltres ningu feia el relleu, a davant sempre hi anavem o ell o jo…aixi doncs les dos voltes… amb un bon temps, baixant 5 minuts el temps fet l’any passat en el mateix circuit. Segona transició bastant ràpida pero sense nervis… canvi de sabates, bebent aigua….
Començo a correr els últims 10km (2 voltes el circuit de 5km que inicialment haviem fet), sempre es important comença suau i anar agafant ritme, aixi les cames s’acostumen el canvi de pedalar a correr…els últims metres de bici havia notat les cames carregades pero un cop corrent em sentia bé. Ja passat el primer quilòmetre agafo un ritme força bo que aconsegueixu mantenir fins el final dels 10 quilometres. Molt content per correr els 10km últims a 3m 51s/km i per acabar la duatló bé i no totalment esgotat com em va passar a Tossa. Crec que vaig controlar molt bé la respiració en tot momento (aixo va provocar que no aparegues el “flato”).
Posició 56
Temps Total: 2:00:48h
5km run : 18:05min
40km bike : 1:00:35h (mitjana de 37,63km/hora), l’any passat 1:05:52h.
10km run: 38:39min (mitjana de 3m 51s/km), l’any passat 46:01min.
Transició primera: 1:48min
Transició segona: 1:37min

Felicitar l’Alfons, el Tri-bu que em va acompanyar a Gavà per ser finisher de la seva primera duatló Olimpica i a l’Ivan per ser finisher de la seva primera duatló.
Per aquesta temporada les triatlons ja s’hauran acabat, ara ja fare diferents proves com el Roadbook del club ciclista farners, la ½ marató de muntanya de la cursa de la ratafia que organitza el C.O.Farners, i altres proves i ½ maratons. Pel que fa la proxima temporada, ja us dic que intentare ser finisher d’una Half “1/2 Ironman”(distàncies: 1.900m nedant + 90km bicicleta + 21km corrent), encara està per decidir quina…(moltes opcions: Calella, Banyoles, Salou, Altriman, Berga….).

“La voluntat per guanyar no serveix de res sense la voluntat de voler preparar-se per guanyar” 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada