"Cap per nedar, Calma amb la bici, Collons per correr."



"Lo llaman SUERTE pero es CONSTANCIA,

lo llaman CASUALIDAD pero es DISCIPLINA,

lo llaman GENÉTICA pero es SACRIFICIO,

ellos HABLAN, tú ENTRENAS."




dimarts, 18 de setembre del 2012

III TRIATLÓ VILA DE TOSSA DE MAR


Aquest dissabte participava a la meva 2 de 3 triatlons que fare el mes de setembre (distància olimpica: 1,5km+40km+10km). Venia de fer la triatló olimpica de Banyoles amb un mal regust de boca i volia millorar una mica. Les dos setmanes de marge que hi havia entra una i altre he seguit entrenant pero un ritme inferior el del mes d'Agost.

Dissabte dia 15, triatló de tarda, sortida a les 15h...ens presentem amb força temps a Tossa per poder recollir dorsals, xip i obsequis (aquesta prova no es fa amb el xip groc ni amb el dorsal de la federació), preparació del box i ens diuen que portar neopre o no es opcional, feia molta calor pero també feia mala mar i sabia que podria haver-hi meduses, aixi doncs, no vaig dubtar i em vaig posar el neopre. Ens donen les quatre ultimes paraules sobre la prova i el circuit i cap a l'aigua escalfar una mica.

Donen el tret de sortida i començo a nedar...mala mar, tots els triatletes junts, rebs cops, no pots nedar, boies pel mig...(molt diferent a Banyoles on vaig nedar sol i tranquil)...no em posu nervios i segueixo nedant, en arribar la primera boia veig un company de club que neda millor que jo i el tinc el costat...aixo hem motiva seguir nedant i intentar apretar, pero es quan de boia a boia (lateral) on es neda pitxor, onades bastant altes que fan que et costi avança molt, recta direccio sorra nedant be, sortida a la sorra i tornar-hi (circuit de dos voltes de 750m...tot i que diuen que n'hi havian mes). La segona volta pensava que nedaria mes sol i realment no va ser aixi...tot el circuit de swim rodejat de triatletes, aixó significa que he millorat una mica (el temps tb m'ho diu) i no quedu despenjat a darrera, fins i tot començo adelantar a gent nedant...uffff bastant content, tot i que es el sector que em falta mes. Temps de nedar: 33:46 minuts, bastant content si tinc en compte que els temps de l'any passat eren de 37 minuts...mirant la classificació veig que molta gent que neda millor que jo va fer pitjor temps....les dos triatlons que he fet amb mala mar he fet bon temps...coses rares.
Transició lenta pq m'haig de treure el neopre, tot i aixi pujo la bici i començo a pedalar fort. Bec força aigua per treure el mal gust de sal que tinc a la boca...i vaig adelantant sense enganxar-me cap roda, a la primera pujada veig a terra un tiu estirat amb la bici el costat i l'estant atenent...(osti pensava que era l'Sven, pero per sort no era ell) de cop i volta veig que se m'han enganxat un grup de triatletes a darrera i soc el cap de grup...vaig fent..anem adelantar un triatleta que anava bastant petat i fent moltes esses, jo l'avanço be pero un dels que venia enganxat darrera a mi xoca contra ell i cauen tres o quatre bicis...em giro pero la resta seguim...de cop i volta bé per mi la salvació (o jo m'ho pensava)...un tiu adelanta a un molt bon ritme i el que anava darrera meu em fot un crit i em diu que m'enganxi a roda...jo li faig cas, accelero i ja estic enganxat a roda...ja puc descansar una mica (o no...) el tiu porta un ritme molt fort...pujem a Terra Negre com motos...adelantant a força gent, i quan faltava poc per arribar dalt de la pujada no puc mes i no segueixo el seu ritme....el tiu marxa tot sol, la resta no el podem seguir. Arribo a dalt de Terra Negre, baixem cap a Llagostera (temps que hem prenc el primer gel...sisi aquest cop no he perdut res i m'he enrecordat en hidratarme). Entrem dins Llagostera i començem a pujar Sant Grau, tota la pujada jo solet sense cap roda i anar fent...crec a un bon ritme, la baixada amb molta precaució com molts triatlete. Ultimes pujadaes que si no saps el circuit et maten i arribada a Tossa on ple de gent t'espera...aquest troç guapissim!!! Temps de bici: 1:34:07h no està malament, tampoc es tiempazo!!!
Segona transició, aquesta si mes ràpida, començo a correr i em noto bé, aixo si...abans de deixar la bici em fotu el segon gel, bec aigua a l'avituallament d'inici de la cursa a peu i agafao un ritme bo...circuit no totalment planer..fer 3 voltes a un circuit s'hem fa pesat, sort que cada cop que passes on hi ha l'afició et puja la moral (moltes gràcies a tots els que vau venir animar i tirar-nos fotos!!!)...la segona volta baixo una mica el ritme, penso que en queda una altre encara i ja ser el que hem trobare... iniciu la tercera volta amb una parada a l'avituallament (estic segur que aqui vaig pendre la millor desició, parar i beure tranquilament una apolleta d'aigua...pq beure mentres corru em costa molt...) aixi doncs, un cop beguda l'aigua vaig tornar correr, vaig anar agafant un bon ritme i en veure que tenia un company de club a davant apunt d'atrapar-lo vaig accelerar...vaig fer l'última volta amb un canvi de ritme bastant alt i aguantant fort. El temps del run va ser 43:47 minuts.

Temps total : 2:54:20h
Swim: 33:46min
Bike: 1:34:07h
Run: 43:47min

Molt i molt content per fer una triatló molt regular en els tres sectors. Era la meva 10ena triatló i la de major dificultat i per mi la que he obtingut millor resultat. 
Felicitar a tots els triatletes del club TRI-BU que van participar (albert, joan, xavi).

Respecta aquestes 10 triatlons que portu fins ara, dir que estic molt content pq mai he abandonat, en ocasions amb dificultats força enverses com la de Banyoles..amb un temps desestros del correr per culpa del flato...pero sigui de la forma que sigui jo soc dels que sempre intentare travessar la meta....només en situacions extrems no ho fare.

Ara dos setmanetes per preparar-me la que serà segurament la última triatló de la temporada, dia 30 de setembre a Gavà. Aquesta triatló ja la vaig fer l'any passat, així doncs, podre comparar resultats i veure si ha hagut millora.



1 comentari: