"Cap per nedar, Calma amb la bici, Collons per correr."



"Lo llaman SUERTE pero es CONSTANCIA,

lo llaman CASUALIDAD pero es DISCIPLINA,

lo llaman GENÉTICA pero es SACRIFICIO,

ellos HABLAN, tú ENTRENAS."




diumenge, 17 de juny del 2012

TRIATLÓ SPRINT BANYOLES 2012 (Classificatori campionats d'Espanya)


Tercera triatló de la temporada. 
Veiem que hi ha una triatló a Banyoles i amb el grup decidim apuntar-nos, aquesta triatló l'organitza la federació espanyola i no la federació catalana, en principi, sembla que serà com sempre...pero a mida que s'acostava el dia i ahir mateix em vaig adonar que alló ja tenia un altre nivell, alló era una triatlo més seria i sembla més professional. En realitat el nom ja ho deia, classificatori pels campionats d'espanya per edats. Aixó significa que feien diferents sortides i es competia per edats, la meva categoria era la primera de sortir i competien junts dos grups (els de 25-29 masculins + els 30-34 masculins) en un total de 148 triatletes.

Ja falta poc per les 16:30h, hora que començava la prova. En aquesta triatló donen 3 avisos per començar la sortida, el primer pq ens situem a darrera una corda i esperem que ens deixin anar a les posicions (aquest moment a les altres triatlons estic acompanyat pels meus companys de club, ahir estava tot solet allà sense coneixer a ningu i amb els nervis ben amunt..) el segon avis pq ens situem a les nostres posicions, a un "ponton" la zona des d'on ens tirarem el llac. Els jutges ens diuen que tothom a d'estar a primera fila, que no hi han dos files..en aquest moment pell de gallina, quan veig tots els triatletes super-motivats, en posicio de tirar-se a per totes i ens posen la musica de : Hans Zimmer - He's a Pirate  tothom aplaudin i cridant...ufff alló va ser impressionant, semblavem professionals i tot... i res, acaba la música i de cop i volta ja sona el tercer avis i ja som pel troç...tots a l'aigua. Començo nedant lent, com tenia previst, veig que hem quedu endarrera pero jo vaig fent la meva, algun cop pero encara suportables. Estava mig cami a la primera boia i no aguantu més, m'haig de girar a mirar quanta gent tinc a darrera...i veig que encara n'hi han uns quants, pero vaig dels útlims...segueixu fins la primera boia, aquí la pitxor part de la cursa, primer em veig rodejat de gorros blancs (eren triatletes de la segona sortida que ja m'han atrapat), despres faig una gran glopada d'aquell aigua tant trasparent i per acabar-ho de rematar, un tiu m'agafa la cama dos o tres cops... a la tercera em giru i li vaig fotre una patada a la cara que va flipar...ja no em va tocar més les pilotes !!! Agafu direcció segona boia i recta final cap a la sortida. Durant la recta final molta aglomaració de gent que fa que no pogui nedar molt seguit. Aquesta era la primera triatló d'aquest any sense neopre, i vaig notar molta diferencia nedar amb neopre o sense...tot i aixi vaig fer el temps que faig sempre, potser una mica més per no portar el neopre. Temps de swim: 16:57 minuts ---- 750metres.

Surtin de l'aigua ràpid com sempre, sentint molts i molts anims com es habitual, de molta gent que s'ha desplaçat a veurens (moltes gràcies) i aquest cop decideixo fer la cursa sense mitjons, i entre aixo i anar sense neopre em surt una transició molt ràpida. Pujo a la bici i fotu canya el màxim, a deixar-ho tot (per mi, fins que no solucioni lo de nedar, la triatló comença un cop surtu de l'aigua) aixi doncs, a per totes...primeres pedalades i vaig per agafar el bido per fer un glop d'aigua...i em trobu amb la desagradable sorpresa que l'aigua esta bullint, molt i molt calenta uffff no puc beure pq em farà mal a la panxa i decideixo anar mullant la boca de tant en tant, recordà que la temperatura d'ahir a l'hora de la cursa era de 28-30 graus, un altre inconvenient que la feia més dura.Aixi doncs, tot el circuit de bicicleta sense beure aigua i amb un sol que deu nidor... un circuit de pujades i baixades on vaig força ràpid i avanço a força gent. Només em puc enganxar a roda a l'ultima pujada, últim troç del circuit que el faig molt i molt ràpid. Vaig disfrutar molt en aquest sector, tot i que en algun moment del circuit anavem amb grups molt grans i amb la velocitat que anavem sempre podria haver-hi algun ensurt......nomes un noi de davant meu va tocar un conu que estava situat a la carretera i una part del conu em va tocar a mi sense arribar a ser res greu. Temps de bike: 34:52 minuts ---- 20km (tiempazoooooooo).

  Arribo a la segona transició i allà un altre cop escoltu molts crits d'ànims dels supportes, aixó et posa a 100 i encara que sembla que no poguis et fa accelerar. Tornu a fer una transició molt ràpida, canvio casco i sabates automatiques, per gorra i sabates de correr i ja estic en marxa un altre cop. Sortu i de seguida trobu un avituallament, agafo una ampolla d'aigua i bec molt poc (hem costa molt beure i correr a l'hora) i em tiru aigua per sobre (fa molta calor i ens toca el sol de ple) i de seguida notu que no em trobu bé...tinc com un flato, una cosa rara...el ritme el baixo bastant i hem comença adelantar molta gent, faig la pujada i baixada lent, intento respirar fons i bé per mirar que em passi, m'apretu fort on em fa mal i de mica en mica em va passant, faig una primera volta molt lent. Sembla que m'esta passant i ja començo la segona volta, tornu a passar per l'avituallament, i una de l'organitzacio em fot un cop d'ampolla d'aigua per la cara...cap problema segueixo i com que ja no notu tant dolor començo incrementar el ritme, faig una bona pujada i una bona pujada i ja les últimes curves i recta final pensant que ho haig de donar tot, acabo el màxim. El temps final del running va ser 19:44 minuts --- 5km, podria haver-ho fet molt millor, tot i aixi estic content per haver corregut per sota de 4 el km.

El meu temps total va ser de 1hora 11 minuts 33 segons.

Vaig acabar exprimit el màxim, ben buit...volia beure i menjar pero em costava. Una triatló molt bona i interessant, amb uns grans circuits i molt bona organització. Felicitar tots els 4 triatletes del Club Tribu per les grans marques fetes.
Ja veieu que la gent ens continua seguint, per aixó tenim aquestes grans fotos i aquestes ganes d'anar fent més triatlons.

Com he dit el principi, ens vam apuntar per fer una triatló més, no ens vam apuntar per intentar anar el campionat d'espanya. Ara mirant les classificaions, per curiositat miro si m'he classficiat i veig que no(si m'hagues classificat no crec que hi hagues pogut anar). Del meu grup d'edat erem 94 triatletes i nomes es classificaven els 30 primers, jo vaig quedar 48 per 18 posicions que no hi entru.

En resum, molt content per la triatló i veig que els entrenus van servint d'alguna cosa. Ja vaig notar que havia entrenat força bé durant la setmana, fent dobles sessions de swim i run el mateix dia, practican cadencies en bike...notava bones sensacions i un bon descans el divendres, el dissabte vaig obtenir el resultat. Ara hi haura una mica canvi de xip, potser farem alguna triatlo no federada, aixi més popular i dins la temporada hi ha com un canvi, passarem a fer triatlons olimpiques (doblant les distàncies: 1500 metres nedant, 40km bike i 10km corrent) aixi tamb haurem de canviar una mica els entrenus i entrenar més la resistència. L'objectiu es fer 3 triatlons olimpiques en un sol mes (el mes de setembre) i abans potser en farem alguna altre.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada