"Cap per nedar, Calma amb la bici, Collons per correr."



"Lo llaman SUERTE pero es CONSTANCIA,

lo llaman CASUALIDAD pero es DISCIPLINA,

lo llaman GENÉTICA pero es SACRIFICIO,

ellos HABLAN, tú ENTRENAS."




diumenge, 18 de març del 2012

DUATLÓ SANT JOAN LES ABADESSES 2012

Avui feia el debut en una prova de la Federacio Catalana de Triatló i estrenava els meus dorsals per aquesta temporada (4535). Una duatló amb bici de carretera que consistia amb 10km RUN + 40km BIKE + 5km RUN (en podriem dir una duatló olímpica).

Aixi doncs, amb els meus companys de la TRI-BU: Joan Roure i Pep Negre, ens hem plantat ben aviat a Sant Joan de les Abadesses (fins i tot encara havien de muntar l'arc de sortida...pero val més aixo que no pas anar amb presses).
La cursa començava a les 10h del matí, aparcat el cotxe, recollida de samarreta (molt wuapa i bona) i una bona bossa d'obsequis (oli d'oliva, fuet, caldo, crema, Pharmaton), ja anem a buscar tot el material i ens dirigim entrar boxes per prepara la zona, aquest cop jo anava ben preparat per poder entrar a boxes...en canvi, els altres dos colegues no portaven el DNI a sobre i l'han tingut que anar a buscar (recordeu sempre, que a una prova de la federació es necessita el DNI per poder entrar boxes i fer la competició). 
Deixa't tot apunt, ens posem escalfar suaument i començem entrar una mica en calor...uns minutets i ja ens reclament a l'arc de sortida per iniciar la cursa.

Inici dels 10 primers quilòmetres...començo suau sense apretar molt (estrany...jeje) pero es que avui fins i tot l'speaker ens ha informat que el circuit de running estava format per pujades i baixades. L'inici del circuit era baixada pero de cop i volta ja tenies que pujar un pont de pedre i seguidament una gran pujada, despres arribaves en un avituallament (quilometre 2,5) i ja tornaves cap el poble, aqui et creuaves amb l'altre gent. He fet la primera volta força bé, el temps del meu rellotge marcava menys de 20 minuts i estava força content, la Jorgia m'ha informat que anava en la posició 40, el meu objectiu era fer la segona volta més o menys el mateix ritme i ho he aconseguit, acabant els 10km primers amb un temps de 39:15 minuts i he mantingut la posició 40. Les meves sensacions eren molt bones, bon temps i hem trobava molt bé. Entru a boxes...i no us ho creureu, pero faig la transició super ràpida (llàstima que no hagin posat els temps) i començo a pedalar...de Sant Joan de les Abadesses fins a Ripoll vaig amb un grup inicial de 4, on un xulillu ens comença a donar ordres que hem d'actuar en equip i fer relleus...jo m'enganxu a darrera i com que hem trobava bé faig un parell o tres de relleus...aixó ens ha anat molt bé pq hem atrapat a un bon grup de ciclistes que teniem a davant, el final el grup potser ja era d'uns 20 corredors i nosaltres anavem el davant (correr en grup te els seus perills...pero es molt i molt divertit, m'ho he passat teta). A Ripoll era on començava la pujada, els dos colls (Coll de Canes i Coll de Santigosa) aqui el grup s'ha dividit totalment, un ha tirat tot sol a saco, un grupet de 4-5 hem seguit a un bon ritme (jo estava aquest grupet) i la resta a quedat força penjada ....hem anat pujant i hem adelantat uns quants ciclistes fins que jo he quedat penjat d'aquest grup de 4-5... despres allà m'ha atrepat la primera noia i jo m'he enganxat un ratu darrera seu (hi havien bones vistes jeje) pero la tia m'ha deixat uffff.. arribu a dalt el primer Coll i adelantu un noi que començava la baixada, pero ell de seguida em torna adelantar (baixa millor que jo) i jo l'intentu seguir el darrera...la baixada espectacular (anavem a tope, i per aixo que era una mica perillos pq feia vent), el temps de descens ha passat volant i de cop i volta ja estavem pujant el segon coll (Santigosa)....a la pujada he adelantat el colega que em baixat l'altre coll i el tiu se m'ha enganxat a darrera...jo veia que ell estava patint i he intentat tirar una mica més fort...pero m'ha seguit i m'ha intentat adelantar (nose si volia fer un relleu o que..) jo com que m'ha passat molt aprop m'he separat una mica, i ja la tenim liada...ufffff vaig a parar a la cuneta amb pedres, la bici tremola tota i de la manera que puc tornu a la carretera ....el colega ja m'ha passat i de cop i volta sentu la fresa i notu que la roda de davant la tinc rebentada, intentu mirar que li passa i me tornu a fotre a la cuneta...i a l'intent per tornar a la carretera em foto una ostia i quedu el mig de la carretera (sort que no venia ningu darrera)..m'aixecu i tinc roda de davant rebentada, manillar tort i un pelat el genoll i unes rescades a la mà (avui he decidit anar amb guants curts)...em surt sang pero no em fa mal....pero estic KO.... el primer que pensu : un dia que m'estava sortint una bona cursa i rebentu i .... vaia tela...estava cap el quilometre 30, em faltaven 10 quilometres i decideixo seguir la pujada que em faltava i tota la baixada a un ritme més baix i vigilant que no es tregui la roda ni em rellisqui.....un punt de control de la cursa em diu que millor que baixi de la bici...jo ni cas i segueixo tirant... frustant veure com et començen a passar ple de gent amb bici i la gent et mira pensant ...."que fot aquest tiu a camara lenta..."... anar seguint i de cop i volta el TRI-BU Joan Roure m'adelanta, em pregunta que m'ha passat i em diu que no te res per ajudar-me...jo li dic que tiri, que li cardi canya que jo ja vaig fent...arribu a boxes, en bici he fet un temps de 1:29:54h (posicio 66)...quan he vist resultat flipava...amb el reventon i he fet el 66 temps de 120... una altre transició molt bona i començo a correr, suaument i veig que vaig be...les ferides no em fan mal i augmentu ritme...acabu els últims 5km corrents de cursa amb 20:46minuts, fent la 28 millor posició....una mica més i atrapu el PRO Joan Roure, li ha anat de segons.
Molt content de la cursa, llàstima de la caiguda. Despres de la cursa penso que puc treure coses positives...que un cosa d'aquestes haig de saber que hem pot posar i la meva reaccio crec que ha sigut la bona, seguir la competició i intentar fer-ho lo millor possible.

Us deixu link de la classificació i la meva posició amb els temps...no han sigut 160 participants com he dit en el meu twitter, hi havien inscrits 124 participants: 120 han acabat la prova i 4 han abandonat.

Posició : 54.
Temps: 2:29:55h
10km RUN: 39:15 minuts (posició 40).
40km BIKE: 1:29:54 H (posició 66).
5km RUN: 20:46 minuts (posició 28).

CLASSIFICACIO GENERAL 


No em vull deixar de FELICITAR l'Oriol Roure un TRI-BU que apunta molt alt...ha fet la duatló infantil i ha quedat primer de la seva categoria. Que el seu pare es possi les piles perquè sino en quatre dies li trepitjara la sola de les sabates....

Us deixu fotos by Jorgia, com sempre moltes gràcies per les fotos i els ànims !!!

                                                                      
                                                         

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada