"Cap per nedar, Calma amb la bici, Collons per correr."

"Lo llaman SUERTE pero es CONSTANCIA,

lo llaman CASUALIDAD pero es DISCIPLINA,

lo llaman GENÉTICA pero es SACRIFICIO,

ellos HABLAN, tú ENTRENAS."

dimarts, 14 de febrer del 2012

I DUATLÓ POPULAR VILA DE BLANES 2012

Diumenge, 12 de febrer...eren les 7:30h del matí quan em va sonar el despertador, vaig aixecar-me i vaig fer un bon esmorzar, vaig preparar el material que necessitava per fer la prova (aixó sempre es fa el dia abans, peró jo sempre vaig a última hora) i em vaig posar l'uniforme de competició. Carregat el material i la bici en el cotxe (estrenava porta-bicis) i cap a buscar els companys que ja m'esperaven. Recollu en Jordi Labrada a La Piscina i en Pep i l'Anna (la nostre fotògraf i supporter) a casa seva.
Ara si, tots dins el cotxe i tot carregat anem direcció a Blanes, la temperatura que ens marcava el cotxe era de -4 graus i anava baixant...en arribar a Blanes allà estavem a 0 graus.
Cotxe aparcat, ens dirigim a recollir dorsals, bosa obsequis + una samarreta (per 15€ no està mal !!). Tornem el cotxe i agafem el necessari per fer la cursa i las transicions, i ens dirigim a la zona de boxes per deixar-ho tot preparat. Quan anem per entrar a la zona de boxes ens obliguen a posar el casc i enganxar el dorsal a la bicicleta (no m'ho esperava per ser una cursa popular, peró ho vaig trobar molt correcte. Molt bona organització). Ja tot el seu lloc ens decidim escalfar una mica, més que tot perquè si estavem parats potser ens haguessim congelat. Una bona estona escalfant progressivament de menys a més per estar apunt a l'inici de la prova, a les 10h del matí.

Falten pocs minuts per les 10h del matí i tots els atletes estavem a la línia de sortida, sota un gran arc...ple de nervis, tothom saltant per combatre la fred....i quan ja estaven apunt de donar la sortida ens diuen que la sortida serà dintre de 5 minuts....la gent surt acabar d'escalfar, parats no si pot estar...
La duatló de Blanes consistia en fer 2 voltes corrent a un circuit de 2,5km + 1 volta en un circuit de 18km amb BTT + 1 volta el mateix circuit inicial de 2,5km corrent.
Un cop passat els 5 minuts es va donar la sortida de la prova. La meva sortida va ser a per totes...no veure-les venir, atacar des del principi i si de cas despres ja frenaria...(els dies abans havia fet una ullada els circuits que estaven penjats a la web i em va sembla que la zona del running era força planera)...aixi doncs que els primers metres anava en 6ena posició de més de 200 participants...passats uns quants metres girem i veig una pujada no molt pronunciada pero bastant llarga (aquest troç no me l'esperava)...aqui ja vaig pensar que la gent m'aniria adelantant, doncs la veritat es que nomes em van adelantar 2 atletes més i prou...aixi vaig acabar la primera volta del circuit en 8ena posició...posició que vaig mantenir a la segona volta fins a boxes. L'estrategia del tema boxes l'haig de millorar molt (esperu que aviat fem els entrenus de boxes amb el GRUP TRI-BU)...crec que perdu molt de temps en fer el canvi (aqui ja em van adelantar uns quants atletes)...una anècdota que em va passar : vaig per posar-me les sabates automatiques per la bici i em trobu que a dins la sabata i tinc la clau del cotxe...amb les preses de no saber on deixar les claus, les posu a dins les sabates de correr...aixo provoca que quan arribu per segon cop a boxes per fer el canvi de bici a correr i em vaig per posar les sabates de running em tornu a trobar les claus per allà....jeje vaia tela...
Agafo la bici i començo a pedalar fort, encara estic amb els primers....comença amb una pista esfaltada ample que puja, pero de mica en mica ens anem trobant trialeres amb regates tant de pujada com de baixada (la gent comenta que era un circuit força normal, la meva opinió crec que per ser una duatló popular el circuit de btt hi havia bastantes zones tecniques que s'intercalaven a zones més amples i fàcils). Baixant una trialera amb regates molt estretat...anavem un grup de 5 o 6 bicis seguides on no es podia adelantar...pressionat per tenir una bici darrera i una altre a davant i per anar bastant ràpid vaig fer una sortida de pista...sort d'unes mates i uns arbres que em van parar...aquell grup ja el vaig perdre. Seguint endavant intentant anar el mes rapid possible...... pero una mala decisico, canviar de plat el mig d'una pujada pronunciada fa que la cadena es tregui i em quedi enganxada, aixo comporta baixar de la bici i posar bé la cadena..... durant tot el recorregut de btt em va anar adelantant gent....finalment quan el meu contaquilometres marcava 18km i pico arribo a boxes per fer l'última transició...intento posar rapid les sabates i treu-me el casc i cap a correr...vaig fer la volta dels 2,5km sense que ningú m'adelantes, i jo vaig adelantar un atleta a mitja pujada quan ell va decidir parar perquè no podia més.
Vaig acabar amb bones sensacions...pero sempre pensant que amb btt potser podria haver fet algú més...m'imaginava que estaria dels 50 primers, i avui han sortit classificacions i temps. He quedat 40 de 185 que van acabar la cursa, amb un temps de 1h 30min...el primer classificat va fer 1h 13min.
Us deixu el link de la classificació: http://www.triatloblanes.com/?page_id=1175

Doncs, aqui un petit resum de la duatló de Blanes, ara a seguir entrenant i a per altres proves !!!

1. Felicitats Crack, però el pròxim dia li dons la clau a l'Anna o sota una fulla!!.

Joan Roura!

1. Jo havia posat les claus a la bossa...i a dintre la bossa tenia les sabates de btt, sense saber-ho van anar a parar dins...deu nidor jejeje
      Per cert, si mires la classificació veuras gent coneguda...2n i 3r estaven a les duatlons que vas anar, no???