"Cap per nedar, Calma amb la bici, Collons per correr."



"Lo llaman SUERTE pero es CONSTANCIA,

lo llaman CASUALIDAD pero es DISCIPLINA,

lo llaman GENÉTICA pero es SACRIFICIO,

ellos HABLAN, tú ENTRENAS."




dimarts, 11 de març del 2014

Duatló Sant Joan de les Abadesses 2014

Diumenge vaig disputar la meva primera duatló de carretera d'aquest temporada. La duatló de Sant Joan de les Abadesses, el 2012 ja hi havia participat i s'havia que era dura, potser la mes dura de tot el circuit català. Vaig decidir fer-la perquè vaig pensar que em podria servir per entrenar l'objectiu de l'any (l'Iron de Vitoria), perquè aquesta duatló es olimpica, distàncies més llargues (10km inicials de cursa a peu, 40km de bicicleta de carretera i acabar amb 5km més de cursa a peu).La veritat nose si hem va servir o no per entrenar, perquè la velocitat que vaig anar aquí no crec que hi vagi a Vitoria...peró competir sempre va bé.

Sortida a les 10:00h matí, quan arribem amb el cotxe la temperatura marca -1 grau i fa molta fred, aqui es important decidir què et posaras per competir, jo decideixo termica + mono. Dic la temperatura, pq un cop acabem la prova, el cotxe ja marca 21 graus, molts de canvis de temperatura, fins i tot pujant el segon port amb la bici trobem alguna clapa de neu el costat de la carretera.

Donen tret de sortida, aquest cop me la jugo (no faig com la marató de les Vies Verdes) i hem posu força endavant i intento sortir a un bon ritme, que fa que hem coloqui entre els vint primers. Aixó dura un quilometre i pocs metres, quan comença la pujada ja hem comença adelantar gent i aixi durant tot el primer sector de correr. El primer sector de correr, consistia en fer dos voltes a un circuit de 5km amb una pujada bastant llarga i pronunciada. Una mica decebut pel meu correr arribo a la primera transició i veig que encara queden moltes bicis a dins el box i aixó hem dona un cop de moral.



Sector de bici, sortida de Sant Joan les Abadesses fins a Ripoll, els 10 primers quilòmetres amb grupet a un ritme molt bó (escolto a un del grup que diu que hem anat a 41km/h). Un cop a Ripoll començem a pujar cap el Coll de Canes, uns 15km de pujada amb un descans el mig i un avituallament a Vallfogona, agafao el meu ritme i vaig pujant, gent que m'adelanta i gent que adelanto jo, enganxat alguna roda i algun que s'enganxa a mi... i anar fent. Un cop el Coll de Canes, fem la baixada amb un parell de duatletes més i amb aquets ja anem junts fins el final del sector de bici, un cop feta la baixada toca puja el Coll de Santigosa i després ja la última i agraida baixada fins a Sant Joan de les Abadesses, en arribar a boxes hi veig moltes bicicletes i s'hi abans m'havia animat, ara veuren tantes em desanimo una mica.


L´últim sector era fer una volta (5km) el circuit inicial, així que vaig sortir tranquil perquè recordava la gran pujada que m'esperava, un cop feta aquesta gran pujada i saben que quedaven nomes 3km vaig augmentar el ritme per acabant força bé la duatló.

Finalment, posició 90 de 219 participants (....bueno encara estic de la meitat endavant). Temps total 2:25:16h (5 minuts menys que fa dos anys). 10km run (40:52min), 40km bike (1:22:49h), 5km run (21:35min), millora en el sector de bici respecta fa dos anys i pitjor temps en el sector cursa peu.

Una data curiosa, es que fa dos anys amb 5minuts més la meva posició va ser 60 i aquest any rebaixant temps m'he classificat més endarrera. Respecte el primer classificat tant fa dos anys com aquest any han fet més o menys el mateix temps 2:01h. Aixi doncs, aquest any a part d'haver-hi més gent, també hi havia molt més nivell.

Finalment, FELICITAR a l'Ivan (company del CLUB TRIBU) pel gran debut que va fer en la seva primera duatló. I donar les gràcies a la Carlota pels ànims i les fotos.

Proxima parada, aquest diumenge dia 16 Arenys de Munt, a la cicloturista de Ports del Maresme

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada