"Cap per nedar, Calma amb la bici, Collons per correr."



"Lo llaman SUERTE pero es CONSTANCIA,

lo llaman CASUALIDAD pero es DISCIPLINA,

lo llaman GENÉTICA pero es SACRIFICIO,

ellos HABLAN, tú ENTRENAS."




divendres, 13 de setembre del 2013

EXTREME MAN NARBONNE 2013

Aquest passat diumenge, dia 8 de setembre,vaig disputar la meva segona triatló de mitja distància.
El dissabte, ben d’hora ben d’hora, a les 8h del matí, marxàvem direcció Narbonne, un parell d’horetes de camí i ens plantàvem a Narbonne Plage,lloc on es disputava la prova. Un cop allà, vam instal·lar totes les coses en el bungalou del càmping que havíem reservat, vam anar a recollir els dorsals i vam donar una volta per l’exposició. A la tarda, briefing de la cursa, on ens explicaven els recorreguts i ens indicaven les precaucions que s’havien de prendre. De 17h a 19h, havíem de fer el “check-in” de les bicicletes i les bosses dins el Bike Park, però degut a la tempesta (ruixat, llamps, trons, vent…) no vam poder deixar la bici a lloc i el “check-in” es va aplaçar fins unes hores abans de la prova, el mateix diumenge.  
Ja som diumenge, a les 5:00h del matí , esmorzem, jo el meu entrepà de pernil dolç i formatge, acabem de revisar i preparar el material que necessitem per la cursa i ens dirigim cap al box. Són les 6:00h, fa molt de vent, no plou i tot està fosc, estem fent cua per deixar la bici i les bosses de transició, ho deixem tot apunt, tot preparat perquè res falli i podem disputar la prova correctament. Falta una horeta (la prova comença a les 7:30h) i ja estem amb el neoprè a la mà apunt per provar l’aigua i escalfar una mica. Ens posem a l’aigua i la temperatura és molt bona, s'està millor dins l’aigua que no pas fora, la mar està calmada, ideal per nedar.
7:30h del matí: inici de l’Extreme Man Narbonne, minuts abans tots a la sorra, presentació dels professionals i puntualment donen el tret de sortida, uns 250-260 triatletes dels 290 inscrits,tots cap a l’aigua. El circuit en el sector de natació eren dos voltes, una primera volta en forma de rectangle de 1.000 metres, sortida a la sorra i una segona volta mes petita de 900 metres en forma de triangle. Surto relaxat, intentant nedar bé i agafar la direcció correcta, faig tota la primera volta rodejat d’altres triatletes, això em tranquil·litza perquè no he quedat penjat a darrera, un cop surto de la primera volta, giro el cap i veig que a darrera meu hi ha molta gent, això em sorprèn i m'alegra…sembla que dintre les meves possibilitats vaig bé…segueixo tranquil tota la segona volta i surto de l’aigua molt bé i sense estar gaire cansat. Temps: 42:22minuts. Per mi ho considero un bon temps, mirant la classificació veig que darrera meu van quedar 70 persones, crec que aquest bon temps va ser també gràcies a la bona col·locació a la sortida i una bona orientació en el circuit que no em va obligar a fermés metres.


Transició bastant ràpida i ja sóc sobre la bici. Hem de fer 3 voltes a un circuit de 27km més el tros per dins Narbonne Plage, de sortida i entrada a la transició. Uns primers quilòmetres amb fals planer que, amb els acoples pots fer molt ràpid, llàstima que fa molt i molt de vent i això et matxaca molt, després hi ha una zona de pujada i un cop a dalt, amb vistes al mar, fas la baixada amb unes corbes bastant tancades fins arribar Narbonne Plage i així tres voltes. El circuit era obert el trànsit però controlat per l’organització…crec que era bastant perillós perquè en algunes zones la carretera era bastant estreta, aquest punt l’organització l'hauria de millorar i tancar el trànsit, si més no, habilitar un carril per la cursa. Temps: 2:40:25h, content amb aquest parcial,tot i que penso que sense vent podria haver-lo baixat.



Ja estic a la T2, el canvi de sabates de bici a sabates de córrer també el faig bastant ràpid. Ja estic a l’últim sector, 21km de cursa a peu repartits en 3 voltes de 7km. Només sortir de la transició ja veig i escolto a tota la “claca” animant, com sempre un 10!!!i és exactament en el córrer on més necessites els ànims per anar seguint. Començo amb un ritme tranquil pensant que després ja l'augmentaré, als primers quilometres noto algun avís de rampa, per sort queda en un avís…. Un cop feta la primera volta, ja saps el què t’espera. La segona volta és la que es fa més pesada, pensar que has d’anar fins a la punta del Port has de baixar les escales… i anar i tornar fins l’altra punta de platja, pujar per la carretera cap als càmpings, aquí és on entra en joc el cap, i no les cames, i a l'última volta estàs mort però saps que ja estàs apunt d’acabar.  Em costa trobar un ritme en el que em trobi còmode, al final, faig tot el sector de cursa a peu corrent i no augmento el ritme inicial perquè no puc més, només vaig caminant els troços dels avituallaments per beure i menjar millor. El temps en aquest sector és de 1:54:50h, content per haver fet tot el recorregut corrent, però no totalment satisfet,ja que pensava fer uns minuts menys.

TEMPS TOTAL:  5:22:12h

Aquesta ha estat la última triatló de la temporada. Crec que una temporada molt bona, començant amb unes quantes ½ maratons (a Banyoles vaig fer el meu rècord fins ara, 1:24h), debutant en una marató (Barcelona), debutant en triatlons de llarga distància (Calella i aquesta de Narbonne)…Faig una valoració positiva d’aquest any.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada